Sunday, December 28, 2014

Day 26: Gajet Kepunyaan Sinuha

Assalamualaikum.

30DaysChallenges-Day 26

Untuk bercerita pasal gajet, aku lemah sikit sebab aku memang macam siput kalau pasal topik ni.
Di kala semua teknologi sedang pesat membangun, aku masih fikir handphone nokia baling anjing tu paling tahan. lulz,over!

But seriously, dulu aku suka giler nokia kot, lagi2 express music. The best! Kena je dengan jiwa aku yang suka dengar lagu, but at the same time jenis lasak, suka handphone jatuh-jatuh.
tapi nak buat cmne, suka-suka,sayang-sayang pun rosak gak. Hahaha.

Handphone fav tapi dah sampai ajal awal. :(


So, sekarang aku pakai Samsung Wonder.
Mesti korang rasa? Eh, yang mana ea?
Haha. pepandailah google.

Ni Smartphone kedua aku since, handphone samsung young aku hilang di Turkey. K, sad story.

Then, aku dapat Samsung Tab 3. Bersyukurlah dapat Mak pemurah & tak kedekut. *hehe, kalau mak aku stalk ni, mesti dia senyum sengsorang.*

Ok, back to main topic.

Sebenarnya aku suka gila Mp3. Dah kate pun suka dengar lagu kan? So, since zaman sekolah Mp3 memang bestfriend aku. Lagi-lagi time asrama. Pergh, x boleh hidup kot klu x de mp3. 1st Mp3 aku brand ape ntah, Pastu, 2nd Philips. 3rd, Aku beli sony erricson eventhough yg Philips tu elok lagi. Ceh, nak style konon. Sekali pakai, tak sampai setahun rosak. Lepas tu, owh tak pelah. Aku beli lagi yang baru... degil nak jugak. Sekali rosak lagi! Pastu, pandang Mp3 Philips yang aku bagi adik aku yang konon-konon xde brand tu, Hidup lagi sampai sekarang. What the heckkk?

Ok. Faham je, ramai yang guna Sony Erricson rasa brand tu okay. Jangan risau. Bukan salah Sony. Aku diagnosed salah tempat beli. Aku beli kat Jusco Tmn U(skudai) and aku suspect barang dia barang lama. Eventhough, ada gurantee. Hmm, entahlah. Untuk orang JB, aku tak sarankan beli dekat situ.

Haa! Nak cerita pasal Samsung Tab 3.

[Review Samsung Tab 3]

Setakat ni memang aku suka gila Samsung tab 3, walaupun ada je aku dengar kata tak best.
Tapi, pada pendapat aku, Best je. Sesuai je untuk student macam aku ni.

Harga dia tak mahal macam iPad. Tab 3 ni boleh masuk simcard and call, and not to forget, whatsapp. For iPad tak boleh kan?
Size dia okay je. Tak besar sangat, tak kecik sangat. Setakat ni, muat je handbag.


As a student, aku boleh masukkan slide lecture and all documents pasal belajar.
Camera dia memang tak lawa, tp okay je untuk aku tangkap gambar education macam microscopic picture and lukisan dekat lab.
and kalau malas buka laptop, internet browser dia okay je. Cun je nak google.
Lagu? Mp3 dia okay, cuma aku tak dengar lagu kat Tab. Mostly,dengar kat Hp.

Setakat ni, jarangg giler hang and aku boleh kate Samsung Tab 3 ni just good untuk student yang nak gadjet untuk menyenangkan student life diorang and at the same time, tak nak mahal macam iPad.

[Besta]

Kalau Besta ni, Okaylah untuk student asrama. Depends kot, sebab dulu time Asrama penggunaan Computer Lab terhad. Lepas tu. Nak cari Dictionary cam leceh ann? Lagi-lagi English aku macam hapeee ntah dulu. Pastu, ada suatu ketika di sekolah asrama dulu, Pengharaman membawa mp3 di sekolah. So, aku memberontak dalam diam.Lastly, Besta lah solution aku untuk dengar mp3, sebab aku ni memang skema ikut cakap cikgu kalau tak boleh bawa mp3 tu, Maksudnye, tak bolehh!

#cett, padahal tau je ramai je kawan yang seludup.
Now, Besta tu ibarat khazanah negara. =-="

So, itu jelah. Sekarang Handphone Wonder ni selalu hang and dah bercadang nak beli hp baru tahun depan. Haha. Lama lagi.
Dengan ciri-ciri Hp pocket-size, camera lawa, mp3 cun.

Any suggestion?

No comments:

Post a Comment