Wednesday, October 1, 2014

Day 8: 5 Lagu Cinta Kegemaran Sinuha

Assalamualaikum.

#30dayschallenge-Day8

Sebenarnya, 90% lagu yang aku dengar memang lagu cinta.(10%tu adelahh lagu pasal friendship/instrumental/etc). Sebab kebanyakkan lagu yang kita dengar memang pasal cinta kan??Even nasyid pun berkisarkan cinta.

Actually,  The first thing that pop in my mind bila dengar topik lagu cinta is lagu yang jiwang.... jiwang tahap mengalir air mata satu kolah.

So, here is the top 5 Lagu Jiwang aku. Nah, *hulur tisu* layan perasaan sampai meleleh air mata.

1) Aku Sindarela- Amylea (feat Syarifah Amani)
-Sebab dulu suka tengok drama Sindarela ni... tu yang sukee gilerr lagu ni.

2) Tapi bukan aku-Krispatih

3) Kerna Ku Sayang Kamu- Dygta

4) Penantian- Kertas Band

5) Patah Seribu- Shila

#no. 3&4, Seriuss jiwang nak mampuiihh.. Kalau kau jenis rock, xpayahlah dengar. Confirm! Rasa geli-geliman seluruh badan.

Enjoy guys.
Thanks for reading. :)

2 comments:

  1. Tapi Bukan Aku tu my favourite jugak ^^ Jiwang abess.

    ReplyDelete
  2. high five sikit! peminat lagu jiwang jugak. Tapi Bukan Aku dengan Patah Seribu memang layan habis. ^_^

    ReplyDelete