Saturday, October 11, 2014

Day 14: Summit, Trade In Your Shoes!

Assalamualaikum

30DaysChallenge-Day 14

Hari ni tajuk 30 Days Challenge aku adalah:

"Cerita Kasut Saya" 

Walaupun tidak sehebat kisah kasut kaca cinderella bersama putera raja.... tapi........
kau layan jelah eh, fefeeling mak-mak jemah aku nak cerita ni.


Ini kasut aku yang  selama 7 bulan dia berjasa dekat aku. Walaupun pakai hingga menjadi mulut buaya, tapi ku gagahkan jua menyarung sampai balik Malaysia Jun yang lalu.
Balik je Malaysia, aku tak terus buang kasut ni. Aku pergi jahit tapak dia sebab condition dia yang still lawa and okay.. cuma tapak je terkopak sikit.

After je dah jahit, memang boleh guna macam biasa.
Tapi kisahnya, bulan lepas masa tengah sibuk-sibuk shopping barang untuk preparation balik Mesir.
Eh...Eh... tengok tu!



Tadaa.. Jumpa pulak Promo ni dekat Jusco kann? Menggatallah nak cuba. Nak-nak lagi memang tengah mencari kasut. Padahal on the same day, dah beli dua kasut dah dekat Jusco tu. Mengadaa kann nak cuba "Trade-In".

So, after shopping barang dekat Jusco. Aku dengan mak aku pergilah dekat outlet Summit tu and dipendekkan cerita. Aku pun Trade-In lah kasut aku tu. 
First time, aku Trade-In kasut. Sebelum ni, kalau tak boleh guna/tak nak pakai lagi, memang buang je, Tak pun sedekah dekat orang. 

Ni kira first time dalam sejarahlah aku "Trade-In". Kurang sikit rasa membazir. hehe.

Sebab hari tu aku dah beli dua kasut, so macam membazir je kalau nak beli lagi dua kasut. So, untuk offer ni aku amik one handbag and one kasut sebab discount 30% untuk the second item tuu memang wajib kena kasut. So, for the 1st item, aku amik handbag.

Handbag: Summit
Shoes: Dr. Cardin
Shawl: Glitter Wide-Shawl
Baju Kurung: Souvenier dari China
Gambar atas tu masa Hari Raya Aidil Adha hari tu.
So, balik je aku terus pakai kasut baruu. Kasut Lama tinggal dekat kedai.

Tadaa~ Ni kasut baru aku.


Balik je hari tu, Lunch Dominos jek. Lepas tu,balik rumah. Lepas tu, amik kereta gerak sengsorang gi Jusco balik, jumpa kawan. Lepas tu, balik rumah balik. After maghrib, keluar lagi amik kawan yg lain pulak dekat stesyen bas. Lepas tu, alang-alang..terus kidnap dia pergi makan-makan sebab malam tu ucu,pak uda mak uda dan family buat gathering and sekali harung sambut birthday iuolls. hectic betul! Tu belum cerita yang paginya tu, adik aku mengaruk nak soh bawa dia mandi kolam. Okay.. memang haru biru hari tu. -_-"

Barulah aku rasa kelam kabutnya lahaiii hidup aku ni!

Okay tu je.
Tata Titi Tutu!

Thanks for reading. :)

1 comment: